27 Mart 2014 Perşembe

Gülse BİRSEL Şerefine!

Selam Millet!!
Biliyorsunuz ki bugüne kadar blogumda siyasetle alakalı hiç ama hiç bir şey paylaşmadım. Ama bu sabah bu yazıyı okuduktan sonra paylaşmazsam olmazzzz dedim. :)
Lütfennn yazıyı okuyan gören duyan kimse benimle siyasi tartışmaya girmesin. Çünküü gerçekteeennn hiç ama hiç sevmiyorum bu konulara girmeyi. Ben herkesin düşüncesine saygılıyım çünkü bila istisna! :)

İşte Gürse Birsel'in kaleminden süper bi yazı. Gülelim eğlenelim kahkahalarla (!) okuyalım bu güzel (!) vaziyetimizi!

Kanımca bu ülkenin ihtiyacı olan farklı fikir, düşünce, sanat, iletişim filan değil. Hatta bunlarda fazlamız var.
Gereksizleri kapatalım, israf olmasın. Twitter güzel bir başlangıçtı. Bence artık memleketin gerekli beyinsel ve düşünsel üretimini Başbakanımız yapıp televizyon aracılığıyla bize aktarsın, kâfi. Elli farklı düşüncenin kime ne faydası olmuş?

Başbakanımın ‘kapatma açılımı’nı sonuna kadar destekliyorum!

Herkes Başbakanımın aleyhinde konuşuyor ve bu acayip moralimi bozuyor! Neyin peşindesiniz abi?

Mesela, nedir bu Twitter kapandı diye bir bardak suda fırtına koparmak? O kadar viyadükler, AVM’ler açılmış, twitter kapansa n’olcak?

“Boğaz’da Özge’lerle kahvaltı keyfi” yazamadınız da dünya mı yıkıldı? Hadi bunları bırak ama sosyal medyada siyasetti şu bu ‘mahzurlu’ konularda yazışanlardan zaten feci şüpheleniyorum! Anarşik tipler midirler nedirler? “Haberleşemiyoruz, fikir paylaşamıyoruz, özgürlük ve iletişim bitti” bir gürültü, bir patırtı. “Medya yandaş. Fikirlerimizi ifade edebileceğimiz platformlar birbir gidiyor. Sosyal medya gitti, muhalif siteler de kapatılacakmış” diye bir yaygara kopuyor. Bakın canım, şu soruyu bir düşünün: Sizin kendinize ait fikriniz olması şart
mı? Başbakan hepimiz adına düşünüyor zaten?! Her gün, en orijinalinden, en radikalinden yepyeni fikirler üretiyor! “Twitter’ın filan kökünü kazıyacağım” dedi mesela! Sizin aklınıza gelir miydi böyle çılgınca bir şey?
Bugün dünyada bu cümleyi hangi lider çat diye söyleyebilir! Kıymetini bilin.

Bence abuk sabuk, ‘kafanıza göre’ fikir üretmeyin. Açın, günün herhangi bir saati gelişigüzel bir kanalı, liderimizin fikirlerini dinleyip şiar edinin, bitti! Müstakil fikir bulacağım da yayacağım diye ne kendini paralıyorsun kardeşim? Başbakanım her şeyin en güzelini en iyisini bilir, sen kendi çapında ne düşüneceksin de onun fikirlerinin üzerine çıkabileceksin? Faiz lobisinden telekineziye, AK Parti bu kavramlarla bizi tanıştırmasa, birinizin aklına gelir miydi?

“Onu kapattı, bunu kapattı, yakında memleketi de kapatıp gideceğiz” filan, böyle laflar dönüyor. Amaaan.

Twitter’ı kapattı iyi oldu. Benim zaten başım hoş değildi. Arada, Yalan Dünya’nın yayımlandığı akşamlar SBT’nin ölçtüğü anlık reytingleri görmek için girip bakıyordum. Ama ona da gerek kalmadı, zira SBT’nin reyting ölçmesi de RTÜK tarafından 21 Mart itibariyle yasaklandı! Artık reytingler de sadece Türkiye İstatistik Kurumu’nun belirlediği örneklem üzerinden ölçülecek. Yani ölçülecek kişileri artık sadece ve sadece TÜİK belirleyecek! Böylece, Twitter’ın kapandığı gecenin ertesi günü, SBT’nin reyting ölçümleri de kapanmış oldu.

AKM kapandı ama niye kapandı?

Kapatır. Ülke onun değil mi abi? Benim Başbakanım neyi kapatıp neyi açacağını sizden mi öğrenecek? Bence yakında Facebook ve YouTube’u da kapatır. Bakınız buna ‘zaman yönetimi’ diyoruz. Adam teker teker ona buna dava açıp, gençleri evinden toplatıp, ifade verdirtip, içeri attırıp bir sürü bürokrasiye vakit ve milli servet harcayacağına, sosyal medyayı toptan kapatıyor, bitti. Pratik! Ama bunu kime anlatacaksın? ‘Gezi Parkı kapanacak’ diye olay çıkaran tipler bunlar. Yahu ne yapacaktın zaten parkta? Toz, toprak, böcek. O kadar AVM açıldı, temiz temiz oralarda gez. Doğanın dengesi bu. “Bir park kapanır, bir AVM açılır” demişler! Ya da illa diyecekler yarın bir gün.

Taksim Meydanı kapandı diye şikâyet edenlere de kılım. Neymiş, orada illa protesto yapılacak, demokratik tepki gösterilecek filan. Taksim yakın diye, merkezi semt diye olay çıkartıyorlar! Git, devlet nereyi yer gösteriyorsa orada protestonu yap. Oralara ulaşım zormuş, dağ başıymış, medya bile gelemezmiş! Bak şimdi! E hani özgür medya kalmamıştı, zaten hepsi yandaştı? Demek Taksim Atatürk Anıtı’nın önünde de protesto yapsan, devlet gösteri yürüyüşün için Ağrı Dağı’nı da tahsis etse, hiçbir şekilde medyada yer almayacak?! E o zaman nedir sorun? Kendinle çelişiyorsun güzel kardeşim!  Ayrıca madem slogan atacak meydan lazım, acık büyük düşün, uluslararası düşün, git Londra’ya Hyde Park’a! Burada huzursuzluk yaratıp Başbakanımı sinirlendirme! Yediniz bitirdiniz şu adamı ya. Ama yedirtmeyiz.

Devamına linkten ulaşabilirsiniz. Kopyalayamadım. 

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/26064592.asp?fb_action_ids=10202016303705015&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B660670743993137%5D&action_type_map=%5B%22og.recommends%22%5D&action_ref_map=%5B%5D

Sevgilerimle,

16 yorum:

  1. geçenlerde ben de böyle bir yazısını okudum.. her hafta döktürüyor..
    alaycı tavrının arkasında resmen haykırıyor "sen ne yapıyorsun" der gibi yazıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve Sevim
      Kesinlikle katılıyorum sana kadının süper bir kalemi var bence de :)

      Sil
  2. çok iyi yazmışda anlayana işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum Narkoz.
      Yaptığı dokundurmaları bile anlayamayacak ya da bu yazıyı okuyup Gürse Birsel'i taamm bir başbakan hayranı sanacak o kadaaarrr çok insan var ki ülkemizde çok yazık..

      Sil
    2. gerçekten yazık ülkemize :(

      Sil
    3. ben inanıyorum ama düzelecek o yüzden asma o güzel yüzünü Narkozzzz! :)

      Sil
    4. inşallah düzelir :)

      Sil
    5. İnançlı olmak lazım Narkoz her daim daha iyisinin olacağına inanmak :)

      Sil
  3. Heyt bee kim tutar Gülse Birsel seni, süper yazmış süper süper
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pe hitocummm
      İşte sana da katılıyorum!
      Böyleee kadınlar görmek beni inanılmaz mutlu ediyor yaaa kadın cidden orantısız zeka uyguluyor :)

      Sil
    2. Hehehe işi mizaha döküp diyeceği herşeyi söylemiş
      :)

      Sil
    3. aynennn öyleee :)
      tam ona yakışan bir tavır işte :))

      Sil
  4. işte böyle,en azından yazabilen var:)avunalım,
    yarın bu da olmayabilir:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva Peynirci
      Kesinlikle katılıyorum! Yakında bunun olmasına da izin verilmeyebilir.
      Sanırım git gide hepimizi kapatacaklar!

      Sil
  5. hah haaa çok şeker yazmış. gülseyi çok severim ki. bak o house cafeye gidiyo yaa, ortaköye filan yürüyo. şeker abla o yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeepppp
      Gülseyi sevmeyenden şüphe ederim ben :)
      hhımmm öyle miii hiç bilmiyorummm kiiii :)

      Sil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: