10 Ocak 2016 Pazar

Okudum Bitti - TESS'İN GÖZYAŞLARI / PEPPER WINTERS

Selamlar! (:
Sıcak sıcak okunup bitmiş bir kitap yorumu ile karşınızdayım! (:



Her zaman olduğu gibi önce tanıtım bülteni;
Muhteşem bir hayatım vardı. Âşıktım, mutluydum ve istediğim her şeye sahiptim. Sonra bir gün, her şey değişti. Bir adama satıldım!
Sevgilisi Brax Cliffingstone, yıldönümlerini kutlamak için Tess Snow'u Meksika'ya götürene kadar ikisinin de geleceğe dair umutları vardı. Altın rengi kumsalların, denizin ve güneşin tadını çıkaracak, birbirlerine yeniden âşık olacaklardı. Ancak gördükleri güzel rüyanın kâbusa dönmesi uzun sürmedi.
Dünyanın gölgelerinden habersiz Tess, kaçırılmış, hırpalanmış ve satılmıştı. Yeniden aydınlığa kavuşmanın bedeli ise Şeytan'la yapacağı anlaşmada, yalnızca bedenini değil ruhunu da ortaya koyması demekti.
Zindanımın derinliklerinde yankılanan bir fısıltı, "Gözlerindeki karanlığı görüyorum," diyordu. "O karanlık beni besliyor, o karanlık beni çağırıyor."
Ve karanlığın tadı kanıma karıştı. Acı, artık kalbimin en tanıdık yolcusuydu.
"Şimdiye kadar yaptığınız tüm 'en iyi kitap' listelerini unutun ve bu kitabı en başa altın harflerle kazıyın. Yılın değil, yüzyılın en iyi kitabı."
-Lip Smackin Good Books-

Vee gelelim benim yorumuma;
VAY CANINA! Sanırım bu yeterli olacaktır :)
Şunu söylemem gerekiyor ki bu kitabı-akabinde seriyi- ya çok seveceksiniz ya da nefret edeceksiniz. Arası mümkün değil!
Kitapta bir cümle var "Q benim lanetimdi" diye. Evet, bu kitap kesinlikle bir lanet! Bu lanet olumlu mu olumsuz mu o tabi ki okuyan kişiye bağlı olarak değişebilir. (: Ama ben, bu kitabı sevenlerdenim, bu laneti sevenlerden...
Kitap birçok yerde Grinin Elli Tonu ile kıyaslanmış. Ne yazık ki garip bir kalıbımız oturdu bu tarz kitaplar konusunda. Gri gibi olanlar, ondan daha kötü olanlar, ondan daha aşk aşk olanlar vs vs diye. Bu kalıba girmeyi istemesem de bu kitap için bu kısmen zorunlu gibi. Zira Gri'yi okuyup ıyk iğrençti diyenler bu kitabın yanından bile geçmesinler! demem lazım mesela. Neyse bu uyarımızdan sonra geçelim esas konumuza (:

Tess; Yaşadığı hayatta mutlu olduğuna kendini inandırmaya çalışan ve cinsel hayatında tatminsizlik yaşasa da erkek arkadaşını -hayatta sahip olduğu, daha doğrusu kendisine değer verdiğini hissettiği tek insanı- kaybetmemek adına bu tatminsizliğini körelten, dile getirmeyen bir kadın. Bir gün sevgilisi ile gittiği tatilde hayatı tam anlamıyla tepe taklak oluyor. Önce kaçırılıp rehin alınıyor, sonra bir adama satılıyor. Ama asla savaşmaktan vazgeçmiyor, itaat etmiyor. Ta ki...
Q Mercer; Onu anlamak için yaşamanın yani bu bir kitap olduğundan okumanın gerektiğine inanıyorum ben kesinlikle! Q asla normal bir adam değil! Bunun farkında ve uzun yıllardır içindeki şeytanla savaş halinde! Ama söz konusu Tess olduğunda şeytan ilk defa onu yenmeyi başarıyor. İçindeki şeytan, karşısındaki kadınla yeniden canlanıyor, ona hükmediyor!

Kitabın sonlarına doğru inanılmaz şaşırdığımı da itiraf etmeliyim. Q'nun geçmişi, planları ve gerçekte yaptıkları ile yazar tamamen ters köşe yapıyor! Ama bu ters köşe olumlu anlamda (:
Elbette eksikler vardı. Açıkçası her şeye kulp bulan ben bu kitapta da eksikler, kopukluklar ve mantık hataları buldum ama iki normal olmayan insanın, normal bir hayat sürme çabaları ama sonunda kendi dünyalarını keşifleri ve Q'nun yaptıkları ile final gözümdeki tüm eksikleri sildi. Ve tabi bir de Fransızca şarkılar ve cümleler var. Birçok eserde başka dillerdeki cümleler, alıntılar sıkıntı yaratabiliyor. Ama yazar burada dengeyi o kadar güzel kurmuş ve akışı bozmadan o cümlenin anlamını o kadar güzel vermiş ki kendisini tebrik etmek gerekiyor!

Son olarak bu kitap için herkes kesinlikle okumalı diyemiyorum ama eğer efendi köle ilişkilerine nefretle bakanlardan ve kitaplarda cinsellik olmamalı diyenlerden değilseniz, kesinlikle okumalısınız, seveceğinize eminim.
Gri ve benzeri cinsellik içeren kitaplar safsatadır diyenler, bence siz bu yorumumu okurken bile hem Q'dan hem Tess'ten hem de benden nefret ettiniz zaten! :)

Neyse efenim lafı daha fazla uzatmadan puanıma geçelim. Normalde eksiklerden dolayı 3-3,5 falan olması gerekirdi kitabın ama gerçekten sevdiğim ve serinin devamını merakla beklediğim için duygusal bir puanlama ile 4 veriyorum! (:

Kendi doğrularınız ve gerçeğinizle yaşayacağınız hayatınızdan kitaplar, aşk, ve güzellikler eksik olmasın!
Kocaman Sevgilerimle,

0 yorum:

Yorum Gönder

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: