5 Şubat 2016 Cuma

Okudum Bitti - PSİKOPAT / SENA YAĞMUR YALÇIN ~~

Selamlar Canlarım! (:

Bir kitap yorumu ile daha karşınızdayım! Öyle planlıyorum ki her cuma bir kitap yorumu olacak blogta ama tabi aynı zamanda yaptığım son okumalar, yazdığım hikayeler ve işlerim olduğundan bazen aksaklıklar olabilir. Ama siz bana haftada bir kere uğrayın, tamam mı? :)

Wattpad'deyken okuma şansımın olmadığı ve açıkça söylemem gerekir ki adından dolayı yoğun bir ön yargımın bulunduğu bir kitaptı Psikopat ama itiraf ediyorum bu kadar ertelediğime ve ön yargılarıma kurban gittiğime inanılmaz pişmanım. Siz sakın öyle yapmayın! :)
Neyse her zaman olduğu gibi yine önce tanıtım bültenini paylaşıyorum. Sonra kendi yorumuma geçeceğim zaten.



Devlin Dates sıkıcı geçen hayatında, bir anda Dış İşler Bakanı olan babası Mark Dates'i sevmeyenlerin hedef tahtası haline gelir. Birbiri ardına yapılan baskın ve alınamayan itiraflardan sonra, Devlin'in hayatı riske girer.

Çok geçmeden de bakanın oğlunu koruyamayan hükümet, onu koruyup kollaması için gözetim altında ki Shailene Segrod'u tımarhaneden çıkarır. Bundan böyle şiddet yanlısı, ruhsal sorunları olan Shailene'in görevi Devlin'i koruyan bir hayalet olmaktır. Ama araya giren intikam ateşi, hırs ve nefretle, işler psikopat bir hal alarak derinleşir. Ve Shailene de, daha da psikopatlaşmaktan geri kalmaz.


Veee sıra geldi benim yorumuma;
Öncelikle belirtmek isterim ki bu kitabın yazarı henüz 17-18 yaşlarında ve bu kitabı yazdığında daha da küçüktü! Yerli yazarların, küçücük, ergence hikayelerden başka bir şeyi olmadığını Wattpad'den tiksindiğini söyleyen bağzı kişilere inanılmaz güzel bir cevap olmuş bence Sena'nın kalemi.
Kitap bitene kadar aksiyon bitmedi. İçimde sürekli 'Lanet olsun! Şimdi ne olacak!' tarzı isyanlar yeşerdi. Aksiyonun ve heyecanın yanı sıra psikolojik analizler de bence çok güzeldi. Shailene'in duygusal çöküntüleri, Black'in Shailene'e olan aşkı, sadakati ve bağlılığı, Devlin'in olgulaşamamışlığı, Dave ve Felix'in kocaman yüreklilikleri, Xaiver şerefsizinin adilikleri! Ah Tanrım! yorumu bırakıp ona ve diğer ortağı adi herife tonlarca küfür savursam az gelir ya neyseee konudan sapmayalım.
Mümkün olduğunca spoiler vermeden bir yorum yapmaya çalışacağım ama ne kadar başarılı olurum bilemedim :)

Kitabın ana karakteri Shailene Segrod. Shailene, annesi ve -lanet- kız kardeşi ile birlikte yaşayan ve askeri eğitim alan bir kız iken annesi bir anda aşık olduğu Xaiver ile evleniyor. İlk zamanlar annesinin mutluluğu ile inanılmaz derecede mutlu olup Xaiver'in kendisine bir baba sıcaklığı verdiğini düşünse de gerçekler kısa bir süre sonra ortaya çıkıyor ne yazık ki. Annesinin ve Shay'ın -kız kardeşi- evde olmadığı bir gün Xaiver nasıl bir sadist olduğunu genç kıza gösterip eğer istediklerini yapmazsa annesini ve kız kardeşini öldüreceğini söyleyip Shailene'ı tehdit ediyor. Genç kız direndiği ilk anda bekaretini Xaiver'in adamlarından birinin tecavüzü sonucunda kaybediyor. Xaiver annesi ve kız kardeşine karşı inanılmaz iyi bir rol oynarken genç kız da ailesini koruyabilmek adına onun sadistliğine katlanıyor -bir köpek yavrusunu parçalara ayırmak, cesetleri gömmek, kollarına façalar atmak vs.-
Xaiver'in psikolojik baskıları o kadar artıyor ki artık Shailene geceleri yastığının altında bir bıçak saklamaya başlıyor ve zaten her şey ondan sonra oluyor. Shailene, korumak için her şeyinden vazgeçtiği annesini farkında olmadan o bıçakla öldürüyor!

Shailene'in yaşadıkları, acıları, kayıpları okurken kalbimi paramparça etti... Hayatta yaşanabilecek her türlü kötülüğü yaşarken savaşmaya devam ediyor, o güzel kalbiyle Devlin'i korumak için görevlendirildiğinde onun için elinden gelen her şeyi yapıyor hatta ölüme koşuyor...



Daha fazla spoiler vermeden bu kitabı mutlaka okumalısınız diyor puanıma geçiyorum!
Aslında 5 verecektim bu kitaba ama ne yazık ki minik bir yerde benim aklıma yatmalar bir iki nokta olduğundan yarım puan kırıyorum :) 4,5 / 5

Hepinize sevdikleriniz ile birlikte geçireceğiniz mutlu bir hafta sonu dilerim. Hayatınızdan kitaplar eksik olmasın!

Kocaman Sevgilerimle,

Tepkiler:

11 yorum:

  1. Annah nası bi şeymiş o öyle! İsminden dolayı ben de okumazdım sanırım ama artık bi şans verebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap
      Adına aldanma sakın ve oku. Ben senin seveceğini düşünüyorum zira (:

      Sil
  2. Wattpad yazarlarıyla tanışmadım henüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye iz süren
      Kim bilir belki kitabım çıkarsa benimle birlikte tanışmış olursun, olmaz mı? :)

      Sil
  3. hımm isim ve kapak güzel :) artık senin de görelim bi vedped kitabını yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone
      Konuştum birkaç yayınevi ile kısmet bakalım (:
      Bu arada sen benim hikayelere bakabildin mi hiç? 😊😊

      Sil
  4. bakmadım ama bakarım ki okurum toptan bi ara.
    yazmıştım ya bloguna, kitap basman çok kolay işte.
    dün yazdım uzun uzun ya bloguna, şu yazılarımı oku diyee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      Yazdıklarını okudum kiiii! Ama şu anda bir iki yerden haber bekliyorum. Ona göre karar vereceğim :)

      Sil
  5. Konusu ve nasıl yazıldığı hiç önemli değil aslında; dikkatlerden kaçmaması gereken, 17-18 yaşında birinin bu kitabı kaleme aldığıdır ve bence bu harika bir durum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk
      çok teşekkür ederim bu güzel düşüncen için...

      Sil
  6. Teşekkürler bu güzel yorum için! :'))))

    YanıtlaSil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: