30 Mayıs 2016 Pazartesi

MyReaL Röportajda! - Zeynep Saraç ~~

Selamlar Millet!

Görüşmeyeli nasılsınız bakalım? :) Biliyorum dünden sonra beni çok özlediniz veee hepiniz heyecanla bu röportajı beklediniz. Eh ben sizi bekletir miyim, hiç? Hemencecik yayınlıyorum işte röportajı da.

Ama önce etkinlik planımız;
27 Mayıs: Ön Okuma - Esra Nazenin Özdemir
28 Mayıs: Okur Yorumları - Esra Nazenin Özdemir
29 Mayıs: Yorum - Bendeniz (:
30 Mayıs: Zeynep Saraç ile Röportaj - Bendeniz
31 Mayıs: Yorum - Esra Nazenin Özdemir
01 Haziran: Yorum ve Alıntılr - Uğur Böceğinin Kitaplığı


Veee karşınızda röportajımız :)

1. Standart bir giriş yapsak ve çok da özele girmeden sorsak: Zeynep Saraç kimdir? Hikâyelerini yazarken neler yaşamıştır? Bu konudaki gelecek planları ve hayalleri nelerdir? Şöyle kısacık kısacık, merak giderici minik cevaplar alsak mesela :)
Evli iki çocuğu ve eşi ile beraber Kuşadası'nda yaşayan, okumayı ve yazmayı çok seven bir anne diyelim çünkü çocuklar söz konusu olduğu zaman tüm roller, hobiler ve istekler ya geri planda kalıyor ya da bir süreliğine ertelenebiliyor. En azından benim için öyle.
Hikayelerimi yazarken gözlemlerimi ve empati duygumu ön plana çıkarmaya özen gösteriyorum. Gerisi bir şekilde kalemden dökülüyor zaten. Bu konuda gelecek planlarım yok akışına bırakmak diyelim. Tek hayalim kalemimin samimiyetini kaybetmemesi. Çünkü ben bir okur olarak okuduğum  kitaplarda en çok samimiyet duygusunun bana geçip geçmediğine dikkat ederim. Ben de okurlarımın kalbine giden yolun bu duygudan geçtiğine inanıyorum.

2. Ceylan’ın kurgusu bir anda mı çıktı ortaya yoksa yazdıkça mı şekillendi?
Ceylan'ı Bir Parça Masal'ı yazdığım sırada yazmaya başladım. Oradaki sahnelerin bir tanesinde yan karakter olarak Çağrı Mert'i eğlenceli bir yan karakter olarak yazmıştım. Hem okurlarımdan hem de arkadaşlarımdan bir tanesi olan ve yazdıklarımı ilk günden beri okuyarak hep yanımda olan Sibel benden Çağrı'ya bir hikaye yazmamı istedi. Ben de o karaktere ancak komedi türünde bir şeyler yazılabileceğini ve bu türü hiç denemediğimi söyledim. Sibel yazabileceğime inandığını ve okumak istediği konusunda çok tatlı bir ısrarda bulununca ben de tamam o zaman dedim ve aklımda kurgunun temel öğelerini oluşturarak yazmaya başladım. Ceylan'ın çok fazla içimizden  bir karakter olmasını istedim ve aldığım bir çok yorumda onu kendisine benzetenleri okuduğum zaman çok mutlu oldum. Yazdıkça da şekillendi. Zaten benim kurgularımda bir iskelet vardır ve olaylar onun üzerine gelişir ve şekillenir. Sahneler o an bilgisayara oturduğum zaman çıkar ama kurgunun ana hatlarından asla ayrılmaz.

3. Malakan nasıl ortaya çıktı? Açıkçası okuyucular olarak biz bu kelimeyi çok benimsedik. J
Bu bir sır olarak kalsın. Ama benimsemiş olmanız beni çok mutlu etti.

4. Ceylan’da Çağrı ve Ceylan çifti ne kadar ön planda ve eğlenceli olsa da Fırat’la içimizi yaktığın gerçeği var bir de. Onları ne zaman okuruz? Minicik de olsa bir spoiler alabilir miyiz?J
Fırat ve İlknur Ceylan gibi komedi ögeleri içermeyecek. Minicik bir spoiler derseniz onların hikayesinin orada göründüğü gibi olmayacağını söyleyebilirim.

5. Bugüne kadar birçok hikâye yazdın. Ve ben seni ilk hikâyelerinden beri okuyan bir, çok havalı okurum. Bunu da buradan söyleyip havamı atayım tekrar J Peki bu karakterlerden "Yerinde olmak istemezdim," dediğin karakter hangisi ve neden?
Evet Aslı senin her hikayemde en başından beri benimle olduğunu biliyorum. Senin gibi olan okurlarımın hepsinin ismini tek tek biliyorum. Bir çok karakterimle ilgili ben de bunları yaşıyorum abla tarzında yorumlar aldığım için bu soruya cevap verirsem onları incitmiş olacağımı düşünüyorum. Ama elbette, dürüst olmak gerekirse  yerinde olmak istemezdim dediğim bir karakterim var. Tabi bu söylediğim diğerlerinin yerinde olmak isterdim anlamına gelmesin. Buraya gözü yaşlı ve gülen bir emoji bırakıyorum. Karakterlerimi yazar ve hikayelerinde bırakırım.

6. Peki, kendini en yakın hissettiğin karakter hangisi?
 Bu çok zor bir soru Aslı. İyisiyle kötüsüyle hepsini ben yazdım ve hepsini seviyorum. Ama yazarken en zorlandığım karakter Rüya'ydı. Çünkü fazla sessiz bir karakterdi. Resmen kalemimle kavga ettim karakterin özelliklerini bozmamak adına.

7. Çağrı, Ceylan’a ilk ne zaman âşık oldu diye sorsam çok mu şey sormuş olurum acaba? J
 Tekneye ilk gittikleri zaman Ceylan ağladığında 😊

8. İlk yazmaya başladığın zamanlarda kitap çıkaracağını ve bizler gibi birbirinden tatlı okuyuculara sahip olacağını hayal ediyor muydun? Ve ne zaman yazmaya başladın?
İlk yazmaya başladığımda değil kitap çıkarmayı düşünmek yazdıklarımı tekrar okumaya bile gerek duymuyordum. On beş yaşındaydım ve sarı sayfaları olan bir deftere denemeler yazıp kapatıyordum ve bunu yapmak çok hoşuma gidiyordu. Öylesine yazıyordum diyelim. Su içmek gibi, içiyorsun ve susadığın zaman bir bardak daha içiyorsun.  Ben de öyleydim. Yazıyordum ve yazmaya ihtiyaç duyduğum zaman bir sayfa daha çeviriyordum.

9. Geçmiş zamanlarda yaşamış ve çok sevilen o eserlerden birini yazmış olsaydın hangi kitabın yazarı olmak isterdin? Neden o kitap?
Ben yazmış olmak isterdim diye düşünmedim hiç ama  o kitabı Dostoyevski gibi bir kalem, akıl ve zeka yazdığı için bu kadar eşsiz olduğunu düşünmüşümdür hep. Suç ve Ceza'dan bahsediyorum. En sevdiğim kitap odur. Neden o kitabı sevdiğimi sorarsanız; bir okur olarak sadeliğin gücünü o kitapta fark ettiğimi söylenilirim. Elbette bu söylediğim konu o kitap hakkında söylenebilecek yüzlerce konudan sadece bir tanesi ama benim için en önemlisi. Bir de Raskolnikov'ı çok yönlü bir şekilde anlatan güçlü kalemi var ki o kalemin en etkili kaynağının Dostoyevski'nin zekası olduğunu düşünüyorum.

10. Burada bir de gizlice Gri ve Mavi hakkında da spoiler alabilir miyim acaba ki? J
Gri Mavi hakkında vereceğim tek bir spoiler bir sürü spoiler anlamına gelebileceği için susmak istiyorum Aslı'cım. Ama şöyle bir şey söylebilirim ; finali okuduktan sonra kitabı bir daha finali bilerek okumak isteyenler olabilir ki bu yorumu bir çok okurumdan daha şimdiden duyuyorum.


Aşağıya sevgili Zeynep Saraç (Zeynep ablacığımın) sosyal medya hesaplarının linklerini bırakıyorum. Merak edenler takibe almayı sakın unutmasınlar! :)
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100008641959598
Wattpad: https://www.wattpad.com/user/ZeynepSarac_
İnstagram: https://www.instagram.com/z.p.sarac/


Huzur, mutluluk ve keyif dolu bir hafta dilerim herkese. Sevgi ve dostluk hep sizinle olsun!

Kocaman Sevgilerimle,