5 Mart 2024 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 237 ~~

 Selamlar Sevgili Blog Dostum!;

Yine bir kayboldum gibi ama buralardayım gitmeyeceğim bu sefer kararlıyım :)


AĞAÇ EV SOHBETLERİ 237




Ağaç Ev Sohbetlerimiz keyifle devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyoruz ve o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu: "Kürtaj cinayet midir?" //deeptone'dan alıntıdır. 

Deep bu hafta gerçekten ama gerçekten çok zor bir konu seçmiş. Bakalım kimler neler yazacak bu konuda çok merak ediyorum. 

Hamile olduğumu öğrendiğim ilk zaman özel bir muayenehaneye gitmiştim kontrol için. Orada yirmili yaşlarında genç bir kız ve erkek arkadaşı da sıra bekliyordu. Kürtaj için... Açıkçası o kadar umarsız ve o kadar rahatlardı ki belki de ilk defa anne olacak olmanın vermiş olduğu duygu yoğunluğuyla ikisine de inanılmaz derecede sinir olmuştum. Resmen bir cana kıyacaklar ama hala öpüş seviş mırç mırç geziyorlar ortalıkta diye düşünmüştüm. Ve o kontrolden sonra da o doktora bir daha hiç gitmedim. Çünkü kendi kendime göz göre göre sırf para için bir cana kıyan insandan doktor mu olur? diye ikilemde kalmıştım. 

Açıkçası ben kürtajın kesinlikle ve kesinlikle cinayet olduğunu düşünüyorum. Eğer çocuk sahibi olmak istemiyorsanız kadın ve erkek tüm önlemleri almalısınız. 
Önceden inanç, örf adet, toplam baskısı vs. derken belki biraz daha iyiydi durum belki de daha kötü bilemiyorum ama günümüzde cinsellik yaşı çok çok aşağılara indi. Bilinçsizce yaşanan birliktelikler de doğal olarak istenmeyen sonuçlar doğuruyor.

Elbette ki anne ve baba gebeliği sonlandırmak istiyorsa o çocuğun doğması çocuğun kendisine haksızlık olacaktır. Kendisini istemeyen bir anne ve baba ona ne verebilir ki? O yüzden diyorum ya kadın da erkek de gereken tüm önlemleri almalı ve istenmeyen bir gebelik yaşanmamalı!

Gelin görün ki işin bir de tecavüz boyutu var! İnsanın kanını donduran bir gerçek bu... Haberlerde görüyoruz sürekli. Söylemeye bile dilim varmıyor ya işte yazıp okuyup geçiyoruz. Öz abisinin, babasının tecavüzüne uğrayan masum yavrularımız olmuyor mu? Hamile kalmıyorlar mı? 
Onlar ne yapsınlar? Sürekli yaşadıkları vahşeti hatırlayacakları bir hatıra olmayacak mı o çocuk? Evladım diye sevip bağrına basabilecek mi tecavüzcüsünün kanını taşıyan o çocuğa? 
O kadar zor bir durum ki. 

Her ne olursa olsun her canlının yaşama hakkı olduğuna inanıyorum ben o sebeple o minicik kan pıhtısının da yaşamaya hakkı olduğunu düşünüyorum. Bana kızanlar da olabilir ama sebebi ne olursa olsun kürtajın bir cinayet olduğunu iddia edenlerdenim. 

Yazan olursa haberdar etsin gelip okuyacağım mutlaka. 

EKLEME : 
Aslında yukarıda da yazmıştım. Tecavüz işin çok çok farklı bir boyutu. Onu düşünmek bile istemiyorum. Hani sanki tecavüze de uğramış olsa nolursa olsun doğursun mecbur doğuracak bakacak demişim gibi yorumlar gelmiş de o yüzden ekleme yapma ihtiyacı duydum. Bence evet doğurmalı. Gerekli psikolojik destekleri alarak elbette. Ama gelin görün ki doğurmak istemezse de anlarım, sonuçta bir insanın başına gelebilecek en iğrenç şey tecavüz! Allah'ım kimseye yaşatmasın. 
Ama işte içimde bir yer de diyor ki o minicik bebek masum, onun hiçbir günahı yok. Neden babasının günahının bedelini ödemek zorunda kalsın ki? 

Benim kabullenemediğim şey kürtajın normalleştirilmesi. Sevgilisiyle ya da eşiyle birlikte olduktan sonra hamile kalıp ama ben anne olmaya hazır değilim, bu çocuğu doğuramam demesi ya da tam tersi erkek için ben baba olmaya hazır değilim, o çocuğu aldırman lazım demesi. 
Çok affedersiniz ama b*k yemeseydiniz o zaman! Yaptığınız şeyin sonuçlarına göğüs germek zorundasınız. Canınızın istediği her şeyi yaşayıp sonra da bir canı ortadan kaldıramazsınız. Bunun alkollü araç kullanıp birinin ölümüne sebep olmaktan ne farkı var? 
O şoför katilse buradaki kadın ya da erkek de katildir. Hiçbir farkları yok benim açımdan. 

*Yine söylüyorum, tecavüz, ensest ya da annenin ölüm durumu vb. çok hassas çok ayrı değerlendirilmesi gereken durumlardır. İstisnadır ve istisnalar kaideyi bozmazlar. 


Yeniden görüşünceye dek kendinize çok ama çok iyi bakın. 

Kötülükler uzak olsun bizden!

Kocaman Sevgilerimle,

MyReal

16 yorum:

  1. Merhabalar.
    Döllenmiş yumurta süreçlerine verilen isimlendirmeye göre zigot, embriyo ve cenin'in kürtaj yoluyla sonlandırılması işlemi bir cinayettir. Ancak, doktorların kontrolünde devam eden gebeliklerde doktor tarafından sonlandırılması zaruri görülen ve çaresiz kalınan durumlarda gebelik sonlandırılır, bu gibi durumlarda yine cana kıyılmış olunur; ama, vebali ve bu konudaki hukuki durumu ile ilgili bir şey söylemek bizi aşar; bu şekilde gebelik sonlandırma işleminin cinayet olup olmadığına uzmanlar karar versin.

    İslam'i inanışa göre de Kur'an'da insanın yaratılışı aşama aşama anlatılır. Güya cenine ruh üfleninceye kadar ceninin sonlandırılabileceği gibi yorum yapanlar var. Ancak, ben burada insanların işlerine gelmeyen gebeliği sonlandırmak için böyle fıkhi hükümler uydurularak cinayetlerine kılıf oluşturdukları kanaatindeyim.

    Günümüz tıbbi bilgilerin ortaya koyduğu üzere, ister laboratuvar ortamında ister anne rahminde olsun, sperm ve yumurtanın döllenmesiyle oluşan embriyo henüz organları belirmemiş olsa da insan olma potansiyeli taşıyan bir canlıdır; dolayısıyla hayat hakkına sahiptir.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim. İkinci yorumunuza da bu yorumunuza da katılıyorum.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Recep Hilmi Tufan
      Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  3. Ben bu konuya hassas bakıyorum. Bir sürü tecavüz ve ensest olayı gibi durumlar yaşandığı için. Ya da çocuğun ciddi bir sağlık problemi olacaksa da aldırılabilir.

    Şimdi sizin ilk dediğinize katılıyorum. Önlemlere dikkat edilmeli ki kimse bu durumu yaşamasın. Fakat dediğim gibi tecavüz olayları, ensest olayları fazla olduğu için o kızın/kadının ne hissedebileceğini tahmin bile edemem ve cinayet kelimesini onlar için kullanmayı ben kendime hak görmüyorum. Ona bebek aldırmak denmiştir bu zamana kadar, kimse bebek öldürmek lafını kullanmaz. Doğrusu da budur diye düşünüyorum. Belki yeterince kendinizi onların yerine koyabilirseniz sizin de fikriniz değişebilir, değişmezse de, ne diyebilirim ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep C.

      Sağlık durumu olayına ben çok katılmıyorum. Bizzat arkadaşlarımda, akrabalarımda yapılan testlerde çocuğun hasta olacağı söylendiği halde doğduğunda sapasağlamlardı. (İkili test için diyorum)

      Tecavüz, ensest vb. işin en iğrenç, en lanet boyutu! 13-14 yaşında hamile kalan "çocuk" lar elbette onlar kürtaj yaptırabilir anlarım. Zaten kendi bir çocukken nasıl başka bir çocuğa annelik yapabilir ki?
      Ben daha çok kürtajın sıradanlaştırılmasına, hiçbir önlem almayıp sonra da çok normalmiş gibi gidip kürtaj yapılmasına karşıyım.
      Yoksa tabi ki doktor annenin canının tehlikede olduğunu söyler, anne ya canından ya da karnındaki o minik oluşumdan vazgeçmek zorunda kalır. ZORUNLULUK ayrı bir boyut keyif ayrı...
      Birlikte olup ondan sonra ama ben anne olmaya hazır değilim yaa triplerine girilmesi beni sinir ediyor.

      Sil
    2. Anlıyorum sizi ve bu konuda ben de aynı fikirdeyim. Bir seferlik olsun ya da bir sürü kez, keyfine bir şeyler yapıp sonrasında kürtaj olmak zaten kadın için de sağlıklı bir durum değil. Çocuk konusunda hemfikir olduğumuza sevindim, benim kaldıramadığım asıl nokta da bu zaten.

      Hassas bir konu olduğu için daha detaylı tekrar yazmanız iyi olmuş, benim de öyle yapmam gerektiğini düşünüp ben de öyle yapmıştım. Cevabınız için de teşekkürler. İyi günler dilerim...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. deeptone
      Spam boş :)

      Sil
    2. ilginç yani yorum dapmıştım da neysee :) yaniii her türlü bilgilendirme ve önlem alınsın olursa daaa yine de cinayet diyon sen pekuuuu :) milyonlarca insan da zaten senin gibi düşünüyooo :) düşünmeyen de tabii yine milyonlarca :) kimsenin başına gelmesiiin :)

      Sil
  5. Merhabalar.
    Hiçbir zorunluluk yok iken, ahlaksızlıklarının günahını ortaya çıkaracak embriyonun hayat hakkına yapılan müdahale cinayettir.

    Sağlık açısından, ya da yakını veya yabancı biri tarafından tecavüze uğramış bir kadının gebeliğinin sonlandırılması istemesi hakkında embriyonun hayat hakkının sonlandırılması eyleminin adını da uzmanlar koysun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun
      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  6. tamamdır eklemeleri de okudum anladım pekiii :)

    YanıtlaSil
  7. öz bilinç ve tedbirler arttırılırsa bu tarz üzücü durumlar azalır diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: