25 Mart 2024 Pazartesi

İzledim, Yorumladım : Under the Queen's Umbrella ~~

 Selamlar Blog Canlarım!

Herkese çok ama çok güzel bir hafta diliyorum.

Bugün karşınıza güzel, tarihi konulu bir K-Dramayla geldim. :)

Öncelikle tanıtım: 

Hırslı bir kraliçe, haylaz oğullarından birini Joseon'un bir sonraki kralı yapmak için dizginlemeye çalışırken rakipleri tahtı kapmak için kıyasıya rekabet hâlindedir.

Başroldekiler:Kim Hye-soo,Kim Hae-sook,Choi Won-yeong

2022 Yapımı. Netflix dizisi.


Benim Yorumum : 

Öncelikle söylemeliyim ki ben Kore yapımı tarihi dizileri modern dizilerden daha çok seviyorum. Kıyafetleri, mekanları, o dönemin insanlarının naifliği, saygısı, çekingenliği, kalplerinde yeşertip büyüttükleri aşkları... Hepsi o kadar güzel ki... 
Tabiii kraliyet olunca entrikalar da kaçınılmaz oluyor. :)

Bu dizi de öyle bir diziydi.  


Im Hwa‑ryeong dizideki başrolümüz. Sevgili kraliçemiz "dul kraliçe (kralın anası olur kendileri) tarafından sevilmiyor ve desteklenmiyor. -Ah ah nedir bu gelinlerin çektikleri! :) - 
Kraliçeyi desteklemediği için onun oğullarını da desteklemiyor tabii ve öz torununun veliaht prensliğinin elinden alınması için uğraşırken hop veliaht prens ölüyor. Tam bir kör istedi bir göz Allah verdi iki göz durumu! Dul Kraliçe mutlu mesut gelini olan Kraliçeyi alt etme planları yapadursun. Bizim Kraliçe de boş durur mu? O da kuşanıyor elbette tüm kılıçlarını. Vee macera başlıyor. 


16 bölümcük çok güzel bir diziydi. Kraliçenin anneliği, eşliği, Kraliçeliği, insanlığı her şeyi çok çok güzeldi... Herkese tavsiye ederim. 


Not: Türkçe çevirisi yok ne yazık ki... Ve devam sezonları olacak mı bilmiyorum. Bilen varsa bana da yazsın :)

İzleyecek olanlara şimdiden keyifli seyirler!

Kocaman Sevgilerimle,

Not: Görseller Google Amca'dan alıntıdır. 


13 yorum:

  1. Türkçe çevirisi olmaması kötüymüş, konusu ilgi çekici görünüyor. Kore tarihi dizilerini severim ben de. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan
      çeviri olmadan izlemek gerçekten çok zor olabiliyor ama çeviriler de sanki orijinalin tadını vermiyor...

      Sil
  2. Merhabalar.
    Kore'yi ve Korelileri severim. Ancak, henüz ne bir Kore filmi, ne de dizisi seyretmedim. Dizilere karşı (yerli-yabancı) biraz çekingen ve mesafeli duruyorum. Belki filmlerinden izleyebilirim.
    Söz konusu Kore dizisi ile ilgili bilgileri paylaştığınız ve bizleri haberdar ettiğiniz için teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun
      Muhteşem Kraliçe, Efsane Prens gibi daha tarihi olan dizilere bakabilirsiniz. Biz babamla seneler önce izlemiş ve çok sevmiştik.
      Sevgiler ~~

      Sil
  3. Kore dili beni çok yoruyor :) Eski dublaj sanatçıları kalmadığı için maalesef son dönemdeki dublajlı filmlerden de hiç keyif almıyorum. Hep duyduğumuz aynı dümdüz sesler ile film izlemek kesinlikle keyifli değil. O yüzden izleyemiyorum maalesef :) Ama okuduğum kadarıyla gayet güzel konuları var; hatta pek çok Türk dizisi de Kore uyarlaması... Bakalım belki bşr gün kulağım alışırsa izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde Yazar
      Evet dublajları ben de sevemiyorum. Duygusu çok eksik kalıyor.
      Yani alışmayınca yorabilir tabii ben senelerdir izlediğim için belki de bana çok güzel geliyor :)

      Sil
  4. tarihi dizileri sadece kore ise seviyorum :) not aldım bakalıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      Gene spamdasın :)
      Bak bak bakalım beğenecek misin?

      Sil
  5. merak ettim, önerin için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren
      o zaman keyifli izlemeler diyelim mi? :)

      Sil
  6. Çeviri olmadan izleyemem sanırım ama ilgi çekici görünüyor. Listeme ekleyeyim, belki çevrilir. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı
      Ne yazık ki Korece dizi/filmlerin TR çevirisi çok az ben de üzülüyorum :(

      Sil
  7. Dizigom da çevirisi var. Link ekliyorum izlemek isteyenler için.
    Kore dizilerini seviyorum ben de :)
    https://www.dizigom1.tv/under-the-queens-umbrella-1-sezon-1-bolum-hd1/

    YanıtlaSil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: