31 Mayıs 2013 Cuma

Senden Önce Ben ~~

Evet hiç inanılmayacak bir hızla sevgili Jojo Moyes'un yazdığı kitabı bitirmiş bulunmaktayım..
"Ama bu saçmalık!" diye çığlık atasım var adeta...
"Bunu nasıl yapar. Berbat olan onca şey o kadar güzelleşmişken. Son ana kadar Will bu defa kesinlikle ölümden vazgeçecek diye düşünüp mükemmel finaller hayal ederken nasıl ölür?
Buna nasıl izin verirler? Böyle bir son olmaz bu haksızlık, tamamen haksızlık!
Bir de kitabın arkasında "Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün," yazıyor. Bu mu yani mucize?!
Ahh Tanrım deli olmak üzereyim..." diye devam edesim ama durduruyorum kendimi :)
Ve soruyorum, "Çok mu bencil düşünüyorum acaba? Siz olsanız sevdiğiniz insan kendini yetersiz bulduğunu ve gerçekten ölmek istediğini söylese onun bu istediğini kabul eder misiniz?"

Kitabı okurken bir yandan "Ahh Will sana o kadar çok üzülüyorum ki sanırım ben olsam ben de böyle bir hayat istemem diyordum", aslında hala da diyorum ama Lou ona gerçekten aşık oldu. O da Lou'ya. Bir şans vermeliydi. Denemeliydiler. Ben ne olursa olsun sevdiğim insanın böyle bir karar almasına izin vermezdim, sanırım.

Hem o ne biçim bir klinik yaaa gerçekten böyle klinikler var mı?? Ne yani insanlar gerçekten ölüm kararı alıyor ve o salak kliniklere gidip oralarda ölüyorlar/öldürülüyorlar mı?
Bunu düşünmek bile istemiyorum. Bu tamamen saçmalık. Tanrım kitabı okurken "Kesinlikle mükemmel bir aşk hikayesi olacak ve ben her cümleye kalpler, gülücükler koyarak mükemmel bir post yazacağım," diye düşünüyordum. Hatta henüz sonunu okumadığımdan hikayesi süper mutlaka okumalısınız dediğim onca insan vardı. Tanrım bu mükemmel hikayeye böyle bir son! Olamaz yaa hayır! :(
Hem kitapla ilgili yorum yapan onca saf neden mükemmel bir aşk hikayesi olduğunu vs vs zırvalamıştı o zaman. Bu tamamen dram :(

Evet, neredeyse ağlamak üzereyim. Lou'nun o hastane yatağında ona son sarılışı, gözyaşları hala gözlerimin önünde ve sulu gözlünün teki olan ben, ofisin ortasında ağlamamak için kendimi zor tutuyorum.. -Evet yanlış okumadınız gözlerimin önünde çünkü sevgili yazarın usta kalemi sayesinde o anı direk yaşıyor, gözlerinizin önünde canlandırıp adeta hissedebiliyorsunuz-

Biliyorum çok ağlamalı zırlamalı bir anlatım oldu. Ve ilk defa hiç okuyup düzeltmeden bir post yayınlayacağım.. Belki sonra daha iyi hissedince kitabın içeriği hakkında bilgi veririm. Engellileri anlamak adına aslında çok mükemmel bir eser...

Yeniden görüşünceye dek kendinize iyi bakın, adam yollarda dikkatli olun!

Sevgilerimle,

Tepkiler:

8 yorum:

  1. hah ha haaaa. benden önce okudun baaaaak. ama sen çok hızlı okuyorsuuuuun.

    böle evet duygulu kitap diyolardı. sen de duygularını çok açık anlatmışsıııın.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa deeeppp!! evet çok hızlı okudum çünkü uzun zamandır okumak istiyordum ve o kadar saf,tatlı ve güzel bir olay vardı ki kitabı elimden düşürmek istemiyordum her fırsatta bir sayfa bile olsa mutlaka okuyordum.. heyecanla,beklentiyle.. bu sefer olacak Lou bu sefer ikna edecek onu diyordum :(
      ama sonu çok üzdü beni.. belki bu kız deli mi diyeceksin ama biliyor musun eve gelince anneme bile anlattım kitabının sonunu.. o kadar içimde yaşamıştım ki. sanki bir kurgu değil de gerçekti. sanki gerçekten Will diye biri vardı ve hayatı kararmıştı..
      bilmiyorum belki de bunda tekerlekli sandalyeye mahkum olan bir dayımın olmasının katkısı vardı ama benim içim gerçekten çok üzüldüü.. :(

      ayrıca evet galiba çok açık anlattım ama napım ben duygularımı saklayamam ki :)

      Sil
  2. ben çok merak ediyordum bu kitabı.ama başrol ölüyormuş artık okumama gerek kalmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa yok yok canım mutlaka oku.. bakma ben öyle duygu yoğunluğu ile ağlanıp zırlandım ama cidden süper bir eser...

      Sil
  3. sonunu bildiğim bir kitabı nasıl okuyacağım ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yyaaa bak işte o da benim hatam.. sonunu söylememem gerekirdi :/
      ama en azından nasıl öldüğünü tam olarak bilmiyorsun di mi ama?? -hemen pollyanna oldum :)-
      bence ne olursa olsun -benim düşük çeneme rağmen- okumalısın. gerçekten çok güzel.. gözyaşlarının sana eşlik edeceğine eminim...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. aahh mutlaka okuyun çok güzel bir kitap :)

      Sil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: