29 Mayıs 2024 Çarşamba

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 249 ~~

 Selamlar Sevgili Blog Dostlarım,

Aslında buralardayım ama yokum da :) 
Bazı şeyler biraz karışık o yüzden yazamıyorum. Bir sürü taslağım var ama inşallah paylaşmaya hazır olunca yayınlayacağım hepsini *-*

Şu an için sevgili Deeptone'nun haftalık sohbetine katılayım istedim. (:

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 249



Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta pazartesi günü bir sohbet konusu seçiyor ve o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu seçebilir.

Haftanın konusu: "Çocuklar ev işlerine yardım etmeli mi?"


Açıkçası bu konuda ben de Deeptone'a katılıyorum. Çocuklar evde yapabilecekleri işleri yapmalılar. 
Çocukları normal dünyadan ne kadar uzak yetiştirirsek bizim kanatlarımızın altından çıktıklarında o kadar zorlanıp bocalar ve hatta hatalar yaparlar. 

O sebeple minik minik güçlerinin yeteceği şeyleri yapmalılar. 

Kız erkek tüm bireyler mutlaka ama mutlaka yemek yapmayı, evini temizlemeyi, kişisel bakımını, kıyafetlerini yıkamayı, ütülemeyi öğrenmeliler. 

Maddi anlamda hesap yapmayı, elindekiyle yetinmeyi, programlamayı öğrenmeli. 

Dediğim gibi bu hem geleceği için hem de bugünü için çok önemlidir. 


Bir tanıdığımız vefat ettiğinde en küçük çocuğu henüz 4/5 yaşındaydı ve tek başıma tuvalete bile gidemiyordu. En büyük olan da 13 falandı. O zaman o çocuklara o kadar üzülmüştüm ki kim bilir bakan insanlar neler diyecek? O küçücük çocuklar bir anda neler öğrenmek zorunda kalacak? Neler çekecek? 

En azından annesi olarak ben sevgiyle elimden geldiğince her şeyi öğretmekten yanayım. Tabi ki yaşının, fiziki ve psikolojik gücünün kaldırabileceği ölçüde...

Çünkü benim düşüncem şöyle ; Allah korusun ne zaman ne olacağı belli olmaz benim başıma bir şey gelirse çocuğum kendi başının çaresine bakabilir mi? 

Mümkün olduğunca evet, diyebilmek isterim. 

Dileyen, vakti olan herkesler yazsın da okuyalım! (:


Yeniden görüşünceye dek kendinize çok iyi bakın!

Kocaman Sevgilerimle,





6 yorum:

  1. Bir de çocukken öğrenilen şeyler kişiye yük de olmaz. Bizde genelde büyüdüğünde bir anda çok şey beklenilir çocuklardan (artık yetişkin olmuş çocuklardan :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay
      Kesinlikle çok haklısın. Önce hiçbir şey yaptırmayıp son bir anda sen abi oldun sen abla oldun denir çocuğun sırtına bir sürü yük yüklenir...

      Sil
  2. Evet, bence çocuklar ev işlerine yardım etmeli. Bu sayede aileye katkıda bulunmayı öğrenirler, sorumluluk bilinci geliştirirler ve özgüvenleri artar. Ayrıca, aile bağlarını da güçlendirir ve birlikte vakit geçirmeyi sağlar.
    Ancak, çocukların yaşına ve yeteneğine uygun görevler vermeye ve onları motive etmeye özen göstermek önemlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okusana.ORG
      Kesinlikle katılıyorum. Hayat tozpembe değil, çocukları camdan bir fanusta büyütmemeliyiz...

      Sil
  3. eveeet haklısın sen öğretirsin o zamansaaa :)

    YanıtlaSil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: