2 Temmuz 2013 Salı

Düğümlere Üfleyen Kadınlar - Ece Temelkuran~~


Resmi aldığım yerde böyle bir kaç resim daha var bakabilirsiniz
Bu kitap neredeyse 1 aydır elimde bir türlü bitmek bilmedi ve sanırım bitmeyecek..
Artık inat etmekten vazgeçtim ve rafa kaldırdım. Belki bir gün geri döner okurum..
Aslında kitap güzel yani Ece'nin anlatım tarzını vs sevdim ama kitapta beni sıkan bir şeyler var istesem de kendimi veremiyorum. Böyleee kendimi delice kaptırıp gidemiyorum saatlerce..
Sürekli aşkı, evreni ve her şeyi kadınların şekillendirdiği, nefesler, Tanrılar, inançlar, kadınların güçleri anlatılıyor.. Biraz fazla mı feminist diyeceğim ama yok aslında değil.. Ama olabilir de bir karar veremedim..

Amira ve Muhammed'in aşkı..
Muhammed'in Amira'ya yazdığı mektuplar, Kraliçe Dido'nun yazıtları falan aslında güzel.. -Herkese tatlıcık demeye başladım hattaa- Aşkın insanı yakışını o kadar güzel ifade etmiş ki hem mektuplarda hem de yazıtlarda bir ara bu Dido yazıtlarının gerçek olup olmadıklarını araştırmayı bile düşündüm..

Muhammed'in aşk mektuplarından sonra "kadınları seven bir Tanrı olsa daha mı iyi olurdu vs" diyalogları falan çok derin acılar taşıyordu sanki.. Bir an gerçekten "o coğrafyada yaşayan kadınlar Allah'ın onları sevmediğini, onun yalnızca erkeklere ayrıcalıklar tanıdığını mı düşünüyor" diye çok dertlendim..

"Madam Lila gerçekten o adamı öldürebilecek mi? Sonunda ne olacak Maryam bebeğini alıp ülkesine dönüp mutlu olacak mı?" gibi düşünceler hala kafamın bir köşesinde duruyor..

 Bu Tanrıçalık kuralları aslında gerçekten olmalı. Hiçte saçma değil dediğim bile oldu..
Ama işte bir türlü sonunu getiremedim bu kitabın..
Beğenmedin mi yani derseniz. Hayır beğenmedim diyemem.. Ama bir şeyler eksikti sanki.. -Nefes nefes nefes diye diye beni nefessiz bıraktı sanki Ece..- Sarmadı beni yani içine giremedim hikayelerin..
Öyle yani şimdilik rafa kaldırılanlar arasında kendileri.. Belli olmaz bir bakmışsınız yarın tekrar okumaya başlamışım -hiç sanmıyorum ama neyseee-

Şimdi elimde "Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer" var.. Metrobüste kitabın adını okuyanların ilginç bakışları arasında ara ara kıs kıs gülerek güzel güzel okuyorum kitabımı.. Haftasonuna bitmiş olacağını ümit ediyorum.. Güzel gidiyor yanii anlayacağınız :)
Şimdilik benden bu kadar..

Sevgilerimle,

14 yorum:

  1. Ben de bir kitabı elimi aldıp bitirmek için kendimi ne kadar zorlarsam zorlayayım içine çekmedikçe en sonunda bıraktığım olmuştur elimden. İşin ilginç yanı benim bu kadar zorlandığım bu kitaba başkalarının övgüleriyle neredeyse bir kitap daha yazılır. Demek ki neymiş zevkler de renkler gibi tartışılmazmış diyorum böyle durumlarda :) Bahsettiğin kitabı okumamıştım, eğer okursam bir gün, buraya bendeki etkisini yazarım artık, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aahh canım aynenn bu kitapla ilgili de bahsettiğin türden inanılmaz övgüler var o yüzden bunları yazarken çok dikkatli olmaya çalıştım çünkü gerçekten sevenler var yani. hatta resme tıkla bak o sayfaya tek tek fotoğraflar alıntılar bile var (:
      hadi bakalım okursan gerçekten beklerim yorumunu
      sevgiler :)

      Sil
  2. Benim de bu tarz bitirmeke zorlandığım kitaplar var.İMantığım ne olursa olsun devam et diyor,kalbim de ya gitmiyor işte ne zorluyorsun bırak diyor:)Sonunda kalbimin sesine yenik düşüyorum.Ama vicdanım el vermedği için bir süre geçtikten sonra yine aynı kitabı elime alıyorum.Belki görüşlerim değişir diye.Ama değişmiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama değişmiyor işte evet ne olursa olsun değişmiyor :)
      aslında her kitabın bir zamanı vardır bence ben öylee düşünüyorum artık (:o yüzden kaldırıyorum ve ayylllaaarrr sonra alıyorum elime :)
      ama belki de ön yargılarım ve şartlanmalarımdan dolayı bilmiyorum ama ben de bitiremiyorum..
      mesela olasılıksız ve suçvecezaya tam 3 kere başladım baya da ilerledim ama bir türlü bitiremedim hala bitirebilmiş değilim :)

      Sil
  3. Yarım kalan ve rafa kaldırılan bir kitap, bir daha o ele zor gelir. Gelse de o el teper. Çünkü ilk tadı mayhoştu ve ona o el artık üşenir. Gözümüz başka kitaplarda olur. El orada ama göz başka yerde :)

    ''Silahlara Veda'' kitabını okurken, bende öyle oldu. Kitabın yarısına geldim ve bıraktım, zaman meselesiydi. Sonra unuttum okumayı. Haftalar sonra elime geldi, şöyle bir baktım; biraz hatırladım ama karakter isimlerini falan unutmuştum. Tekrar okuyup, devam etmeye üşendim ve raftan başka kitap aldım elime, tıpkı senin yaptığın gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bilal :)
      Yalnız olmadığımı bilmek inanılmaz güzel çok mutlu oldummm :)
      Evet benim de öyle oluyor işte.. Kurguyu hatırlıyorum gelişen olayları falan o yüzden en baştan okumak çok sıkıcı oluyor kaldığım yerden okumaksa eksik geliyor unutulan şeyler var çünkü -isimler gibi mesela :)- o yüzden ellerimiz gidiyor diğer kitaplara :)
      Yarım kalmış bir serüvendense yepyeni bir maceraya atılmak daha cazip geliyor sanırım :)

      Sil
    2. Sıkıldıysan boş ver .Ece'de bu durum hep var. Sonunda kendi de sıkılmış ve sonunu aceleye getirmiş gibi geldi bana da.
      Neyse boş ver okunacak o kadar çok kitap var ki :)
      Sevgiler canım :))

      Sil
    3. hehehe neyse ki yalnız olmadığıma sevindimmm :)
      evet haklısınız daha okunacak bir sürü bir sürü güzel kitap var kii :)
      kocaman sevgiler :)

      Sil
  4. tanrı daima, çok güzel yaaa.
    :)
    ordaki yöntemleri uyguluyom.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel gidiyor çok az kaldı bitmek üzere :)

      Sil
  5. bir kitap sarmayınca okunmuyor malesef yeni okuduğun kitap nasıl acaba yorumladığında öğreniriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzelll yarın onunla ilgili bir post yayınlamayı planlıyorum (:

      Sil
  6. Bu kitabı kesinlikle okuyacağım..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla tatlım ben okuyamadım sen okuyabilirsen bana da anlatırsın artık sonunu olur mu? :)

      Sil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: