1 Şubat 2024 Perşembe

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 232 ~~

 Selamlar Blog Dostlarım! 

Deepsi bu haftanın konusunu güzel yerden seçmiş :) Gören herkes yazsın ki fikirlerimizi öğrenelim...

//Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyoruz ve o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu:

"Alışveriş, iş, iletişim, her şey internet üzerinden, artık yüzyüze kavramı kalmadı. Bu iyi bir şey mi?"

//deeptone'dan alıntıdır. 


Yani teknolojiyi takip edelim, nimetlerinden faydalanalım, hayatımız kolaylaşsın bunda hemfikiriz. Ama sürekli "online" olmak açıkçası bana hiç cazip gelmiyor. 

Özellikle pandemi sürecinde "home-office" çalışırken aman işimizden olmayalım, aman dünyanın hali belli değil derken gecemiz gündüzümüz birbirine girdi, resmen kölelik düzenine yeni bir boyut geldi. Normal 8.00-17.00 / 9.00-18.00 çalışma diye bir şey kalmadı. Şimdi ofislere dönülmüş olsa da yok uzak bağlantılarla, yok laptoplarla, yok akıllı telefonlarla patronlar sürekli "online" olmanızı, atılan maillere/mesajlara anında cevap vermenizi falan istemeye başladılar.

E ama ben tatildeyim ya hani? Havuzdayım şu anda? Telefonum da su geçirmez değil biliyor musunuz? O yüzden hem yüzüp hem de telefonla maillerimi kontrol edemiyorum kusura bakmayın! 

O kadar ki ameliyat olan insana bile ee 1-2 güne evden çalışmaya başlarsın ama dimi, falan demeye başladılar. Tövbeler tövbesi!


Sinemaya gidiyorsun, konsere gidiyorsun orada da herkes "online" olma derdinde aslında kimsenin gözü sahnede değil, herkes telefonunun ekranından izliyor. eee ne diye o zaman o kadar para verip de bilet aldınız? Zahmet edip oralara kadar gittiniz? Evinizde oturup açsaydınız canlı yayınları izleseydiniz. Ben şahsen sanatçı olsam verdiğim emeğe acırdım... 


Aile buluşmaları var mesela. Artık ayda yılda bire düştüğü yetmezmiş gibi bir de bütün gençlik ya instagramda ya tiktokta ya oyun derdinde ya borsada vs vs. Kimse o sofrada değil! Neneler dedeler bile artık "online".


Online alışverişe gelecek olursak. Yapmıyor muyum elbette yapıyorum günümüzde aksi mümkün değil ve evet özellikle bebekli kadınlar için inanılmaz hayat kurtarıcı oluyor bu konuda haklarını yiyemem.
Ama ben aldığım sebzeyi seçemiyorsam, kıyafeti deneyemiyorsam keyif alamam ki o alışverişten. O yüzden online alışverişi sadece mecbur kaldığım, hiç vaktimin olmadığı zamanlarda tercih ediyorum.

Ayrıca beğenmediğim ürünü değiştirmek/iade etmek için saatlerce müşteri hizmetlerine bağlanmak için uğraşmam gerekiyor. En sinir bozucu olaylardan biri...

He bir de kuryeler için olan tarafı var. Bazen bazı arkadaşlara bakıyorum. Dışarıdaki yağmura çamura bakmıyor hop giriyor getire 1 soda söylüyor. Aradan bir saat geçiyor biti kanlanıyor ya bir şeyler atması lazım ağzına hop bir çerez söylüyor. Bir iki saat sonra ya oyun esnasında güzel gidiyor deyip bir de cola cips falan söylüyor. Yahu kardeşim ne alacaksan hepsini bir kerede alsana. Yazık günah değil mi? Bunu sana getiren de bir insan, o yolu gide gele sırılsıklam oluyor, canını tehlikeye atıyor. 
Tamam tamam ben de biliyorum getirme başıma para aldıklarını! Her şey para ya zaten. Bu hayattaki en önemli şey paraydı dimi? Tüh bak gene unutmuşum! 


Bir de yapay zeka olayı var. Geçenlerde sevgili Sude bir yazı yazmıştı. Linkini bıraktım. Bence bir gidip okuyun. Anca bu kadar işe yarar işte. Adı üstünde "yapay" çünkü... 

Bir arkadaşımla, dostumla karşılıklı içtiğim kahvenin, ettiğim sohbetin yerini asla hiçbir şey alamaz. 


Son olarak;
Enteresan bir şekilde teknoloji geliştikçe hayat daha çekilmez ve yorucu bir hal alıyor. Bu bizim ülkemize mi özgü. Bizim insanlarımızın sömürü anlayışından mı kaynaklanıyor bilemiyorum. -Zira patronlarla ilgili yazdıklarım birkaç paragraf yukarılarda- Çünkü teknoloji geliştikçe hayat daha kolay olmalıyken, trafik ve stres azalmalıyken bizde durumlar tamtersi... 


Neyse gene çok konuştum. Burada bitsin artık :)

Yazarsanız bana da haber verin okumak isterim mutlaka.

Yeniden görüşünceye dek kendinize çok ama çok iyi bakın.

Kocaman Sevgilerimle,


MyReal
Not: Görsel Google amcadan alıntıdır. 

8 yorum:

  1. Çok güzel açılım getirmişsiniz konuya. Teknolojinin iyileşmesi demokrasi ve insan/ çalışan haklarının olduğu ülkelerde işe daha çok yarıyor kanımca. Bir de teknolojiye neresinden baktığınıza da bağlı. Fransa'da yaşayan blogger'ların bazıları bizim gibi restoranda her yerde ellerinde cep telefonu olmadıklarını söylüyor. Ülke az gelişmiş olunca demek ki teknolojinin nimetleri de bu kadar oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde Yazar
      Canım çok affedersin tuvalete bile telefonla giriliyor bizim ülkede. Bırak artık kafeyi onu bunu :)
      Kesinlikle katılıyorum. Teknolojinin gelişimi bizim gibi birbirinin sırtından geçinmeye çalışan bir topluluk için kölelik sistemini daha da körüklüyor bence ...

      Sil
  2. Her şeyin olduğu gibi bu konunun da iyi ve kötü yönleri var. Ben gelişen teknolojiyi seven kesimdenim sanırım. Olumsuz yönlerinin de insanların kullanımlarından belki dengeyi sağlayamamasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
    Siz olumsuz yanlarını ele almışsınız yazınızda. Çok da güzel açıklamışsınız, kaleminize sağlık:) İnşallah bir vakit bulduğumda ben de bu konu hakkında yazmak isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sude
      Özellikle farklı görüşlerde olduğumuz için yazarsanız okumayı çok isterim :)

      Sil
  3. haklısın ya valla güldüm saptamalarına :) telefon bağımlılığı bizim ülkede böyle avrupada bizim gibi değiller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      Haklıyım ama yalan mı? :)
      Biz her şeyi abartmayı seviyoruz milletçe napalımmm

      Sil
  4. Sohbete katılanlar genellikle konunun hem pozitif hem de negatif yönlerine değindiler. Ben de sizin gibi ortada ama internet aşırılığına kaçmayan bir yerdeyim. Belki sayfalarca olumlu yönlerinden bahsedebiliriz ama aynı şekilde sayfalarca olumsuz taraflarını yazmak da mümkün. Adı cep telefonu ama telefon olmaktan çıktı artık. Bazıları için kalp pili sanki onsuz bir an geçiremiyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha
      Gerçekten öyle! Bu kadar mı bağımlı olunur? El kadar bebelerin bile ellerinde ya telefon var ya tablet.
      Ben oğlumu mümkün olduğunda uzak tutmaya çalışıyorum ama diğer çocuklarda gördükçe o da istiyor. Ağlıyor, hırçınlık yapıyor. Hipnoz olmuş gibi çocukların hepsi gözlerini ayırmıyorlar ekrandan...

      Sil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: