17 Şubat 2024 Cumartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 234~~

Selamlar sevgili blog dostum 

Deep bu hafta çok güzel bir konu seçmiş o yüzden ben de yazmak istedim. Mobilden yazdığım için yazım yanlışları vb olabilir affola!

 

Ağaç Ev Sohbetlerimiz yıllardır keyifle devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu seçip o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu: "Daima doğruyu söylemek insan ilişkilerinde en önemli faktör müdür?"  //deeptone’dan alıntıdır.



Bence dürüstlük en en en önemli şeydir. Sonucunda karşımdaki insanı kaybedeceğimi bilsem bile asla yalan söylemem (söyleyemem).
Zaten ne geliyorsa da başıma hep bu yüzden geliyor ama ben yalan bir mutluluktansa gerçek bir acıyı tercih ederim. Ne olursa olsun karşımdaki insanların da bana doğruyu söylemesini isterim. Ne olursa olsun.
Yalnızca yalan söylemek değil , doğruyu söylememek de yanlış bence. Zira sonuçları çok kötü olabiliyor. 
Mesela çok eski bir dostum vardı birini seviyordu. Bana da sürekli anlatıyordu. Bir gün bugünkü derse sen de gelsene, bir bakarsın anlarsın o da beni seviyor mu sevmiyor mu , dedi. Ben de kabul ettim gittim. Baktım bizim kızın anlattıklarıyla çocuğun alakası yok. Belli ki bizim kız kendisi çocuktan hoşlandığı için yaptığı her şeyi de kendine göre yorumlamış. Mümkün olan en kibar şekilde doğruyu anlattım tabi… Sonuç istediğim gibi olmadı, kötü olan ben oldum ama ne olursa olsun-dostum- dediğim insana sırf o an mutlu olsun diye yalan söyleyemezdim. Zira çocuk bir süre sonra başka biriyle sevgili olduğunda ben arkadaşımı kandırıp umutlandırmadığım için mutluydum, keşke o zaman  doğruyu söyleseydim belki şimdi böyle olmazdı deyip vicdan azabı çekmedim. 
Gel gelelim şu anda benim yaşadığım durum da benzer bir şey işte. (Önceki yazımda anlattım) 

IK Sorumlusunun bildiği bir şeyi saklaması sonucunda zarar gören ben oldum, kendisi de yok yere vicdan azabı çekti. Belki de çekmedi bilemiyorum. Malum artık insani duygular yok olmaya yüz tuttu. 
Bana yalan söylenmesine de asla katlanamam. Zira bir boğa burcu olarak sorduğum sorunun cevabını zaten biliyor, sadece senin vereceğin cevabı görmek için soruyorumdur. 😅
Ben yazmakta biraz geciktim ama gören, yazmak isteyen herkes yazsın !


Kocaman sevgilerimle,
MyReal

8 yorum:

  1. IK'nın yaptığı çok yanlış bir şey, aslında yalan söylemeye girmiyor, görevini yapmamaya giriyor bence. Ama insan ilişkileri karmaşık, çok dürüst olmayı kaldıramıyor bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde Yazar
      Ne yazık ki öyle. Dürüst olunca kaybediyorsunuz ama olsundu...

      Sil
  2. Bazen karşıdaki kişi istemediği bir yanıt alınca seni suçlayabiliyor ve bu büyük bir haksızlık ama yine de insanın kendisinin içinin rahat olmasının daha önemli olduğunu düşünüyorum. Bana da çevremdekilerin dürüst olmasını isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay
      Kesinlikle aynı düşüncedeyiz. Ne olursa olsun hele ki sevdiğim güvendiğim insanlar bana kesinlikle dürüst olmalı.

      Sil
  3. boğa burcu tatlıymış yaniiii :)

    YanıtlaSil
  4. Aslında benim de yapmak istediğim sizinkiyle aynı. Yani hep doğru konuşayım ve bana da ne kadar ağır gelirse gelsin hep doğruyu söylesinler. Olmuyor maalesef, hayatın gerçekleriyle uyuşmuyor bu kadar doğruculuk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha
      Hayat daha zor oluyor, yalnızlaşıyorsunuz ama bence değiyor.

      Sil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: