18 Ocak 2024 Perşembe

İzledim, Yorumladım / NETFLIX : KAR KARDEŞLİĞİ ~~

 Selamlar canımlar!

Bu yazımda sizlere netflixte en çok izlenenlerden düşmeyen harika bir filmi önermeye geldim. 

Kar Kardeşliği
Konusu

1972'de bir Uruguay uçağının And Dağları'nın orta yerine düşmesinin ardından hayatta kalan yolcular birbirlerine ümit kaynağı olurlar.

Oyuncuları

Enzo Vogrincic

Agustín Pardella

Matías Recalt

Esteban Bigliardi

Diego Vegezzi

Fenando Contigiani García

Esteban Kukuriczka

Francisco Romero

Rafael Federman

Valentino Alonso


Filmin gerçek hikaye olduğunu bilerek izlediğim için yer yer neredeyse ağlayacak gibi oldum. Bir insanın başına neden böyle bir felaket gelir ki? Bir insan bunları yaşamak için nasıl bir günah işlemiş olabilir? Neden ben diye düşünüp kafayı yemeden böyle bir şeye nasıl dayanabilir? Kurtulsa bile hayatına kaldığı yerden devam edebilir mi? 

Aklımda onlarca soru belirip durdu ve biran bile durduramadım filmi. O yüzden mutlaka müsait olduğunuz bir zamanda izlemenizi tavsiye ederim. O bütünlük kopmamalı. 

Filmde beni etkileyen en önemli şey birlik duygularının bu kadar derin olmasıydı. Yani öyle bir durumda bile hiçbiri bencillik yapmıyor, ortak karar alınıp herkesin menfaati gözetiliyor. -Örneğin; Ateş yakılmıyor.- Yalnızca bir film olsa ooo yönetmen de iyi uydurmuş hayatta böyle olmaz dersiniz ama gerçek hikaye olduğu için o insanları takdir ediyor, hayranlık duyuyorsunuz. Gerçekten hepsine helal olsun! derken buluyorsunuz kendinizi.  

Buradan oyuncuları da yönetmeni de gönülden tebrik etmek istiyorum çünkü gerçekten her bir detay düşünülmüş, duygular zaten o kadar güzel aktarılmış ki. İçinde bulundukları çaresizliği iliklerinize kadar hissediyor ve hatta en iğrenç bulduğunuz şeyin bile olması gereken olduğunu kabul ediyorsunuz. Bunu başarmak kolay değildir!


Çok garip, çok değişik duygulara kapılmanıza sebep olacağına eminim. Eğer netflix üyeliğiniz var ise mutlaka izlemelisiniz. 

Puanım: 5/5




Yeniden görüşünceye dek kendinize çok ama çok iyi bakın.

Kocaman Sevgilerimle,


MyReal


4 yorum:

  1. Bu filmi izledim, çok iyi bir film. Çaresizlik ve dayanışmanın baş yapıtları arasında bence. Bazı sahnelerini bünyem kaldırmadığı için bakamasam da film baştan sona ciddi anlamda iyi. Bir de ben de şu var gerçek hayat hikayelerine dayanan filmlerde aşırı empati kuruyorum ve orada ne yaşanırsa kendi bedenimde hissediyorum. Belki bundan dolayı bazı filmlerin bazı sahnelerini izleyemiyorum. Evet, gözlerini kapatan o kadınım ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamiyet Akan
      Bazı sahnelerde ben de gözlerimi kapattığımı itiraf edeyim o zaman :)
      Gerçekten çaresizliği iliklerine kadar hissediyor insan...

      Sil
  2. izlemesi zor yaniii pekiii :)

    YanıtlaSil

İlk fırsatta cevap vereceğim!.. (:
I will reply your comment as soon as possible! (: